Spørgsmål & Svar

Hvorfor vælge Wandoo.dk?

Der er mange grunde til at vælge Wandoo.dk.

 

Vi tilbyder:

  • Gennemskuelige og forståelige lånevilkår.
  • Vurderingen af din ansøgning tager kun et par minutter. Det betyder, at du får pengene nemt og hurtigt.
  • Du vælger selv om du vil delbetale din kredit eller afbetale den. 
  • Ingen skjulte gebyrer.
  • En kundeservice, som med glæde vil svare på dine spørgsmål.
Hvor meget koster det at låne?

Omkostningerne af dit lån afhænger af løbetiden. Hvis du for eksempel tager et lån på 4000 kr. over 4 måneder, så er dit månedlige ydelse på 1545,16 kr. Det vil sige, at du totalt efter 4 måneder har betalt 6180,64 kr. Du kan selvfølgelig vælge at betale din kredit hurtigere, eller at have den i længere tid ved at forlænge løbetiden.

Hvilke krav stilles der til mig som kunde?

For at ansøge om et lån, skal du opfylde følgende krav:

  1. Du er mellem 20 og 70 år gammel.
  2. Du er ikke registreret i RKI eller Debitor Registret
  3. Du har et dansk CPR nummer
  4. Du har fast bopæl og folkeregisteradresse i Danmark uden navne- og adressebeskyttelse
  5. Du har et dansk kontonummer tilhørende dig
  6. Du har en aktiv e-mail adresse og dansk telefonnummer tilhørende dig
  7. Du er kreditværdig i overensstemmelse med Wandoos individuelle kreditvurdering

 

Over hvor lang tid kan jeg låne?

Vi har en standard løbetid på 4 måneder, men du kan vælge at beholde kreditten lidt længere ved at forlænge kredittens løbetid, hvis nødvendigt.

Hvor meget kan jeg låne?

Du kan ansøge om følgende beløb:

1. kredit:  4.000 kr.
2. kredit:  6.000 kr.
3. kredit:  8.000 kr.
4. kredit:  15.000 kr.

! Vær opmærksom på, at din kreditgrænse først øges 7 dage efter tilbagebetaling er registreret.

Wandoo vil foretage en individuel kreditvurdering ved hver ansøgning. Det betyder, at din kreditgrænse kan ændres i forhold til kreditvurderingen.

Hvordan ansøger jeg?
  1. Vælg et kreditbeløb, som passer dig, og udfyld registreringsformen.
  2. Log ind med dit NemID og underskriv aftalen.
  3. Hvis din ansøgning bliver godkendt, vil din kredit vil blive overført indenfor kort tid. Overførselstiden afhænger af hvilken bank du bruger.
  • Hvis du har haft en kredit hos os før, skal du logge ind på din profil, vælge beløb, og indsende din ansøgning. Hvis din ansøgning bliver godkendt, vil du blive bedt om at underskrive låneaftalen, hvorefter vi vil overføre pengene til dig.
Hvor lang tid går der før jeg får svar på min ansøgning?

Du vil få svar på din ansøgning med det samme.

Din ansøgning bliver behandlet i løbet af vores åbningstid på hverdage fra kl. 9:00 til 17:00.

Hvad gør jeg, hvis jeg ikke kan underskrive min låneaftale med mit NemID?

Hvis du  ikke har  navn- og adressebeskyttelse, så skyldes problemet med dine NemID indstillinger. 


Du skal kontrollere dine NemID indstillinger - det sker nemlig en gang imellem, at man ikke har givet NemID lov til at bruge ens navn i certifikatet.
Disse indstillinger skal ændres på, så kan man gå ind og underskrive aftalen. 

Hvis du ønsker at få dit navn vist, når du bruger digital signatur eller NemID, så skal du
- logge på Selvbetjeningen på www.nemid.nu 
- klikke på Certifikater 
- vælge Rediger indstillinger
- klikke "JA" ved "Skal dit navn fremgå af certifikatet".


Alternativt kan du få hjælp ved at henvende dig til NemIDs support på tlf. 72 24 70 50

Hvordan ved jeg, om min ansøgning er blevet godkendt?

Du vil modtage svar på din ansøgning på din skærm og e-mail eller SMS.

Hvad gør jeg, hvis min ansøgning bliver med at køre rundt?
  1. Tjek venligst på din Wandoo.dk profil om du har angivet dit CPR-nummer korrekt.
    Hvis du har indkastet det forkert, bedes du sende os en e-mail til info@wandoo.dk med dit korrekte CPR-nummer, så at vi kan ændre det i vores system og opdatere din ansøgning.
     
  2. Hvis du har navn- og adressebeskyttelse, kan du desværre ikke ansøge om et lån hos Wandoo.dk .
    Men hvis du får den fjernet, kan du ansøge igen. For at gøre det skal du kontakte Borgerservice www.borger.dk

 

Har du spørgsmål eller oplever andre problemer med din ansøgning, er du meget velkommen til at kontakte vores kundeservice på chat, e-mail eller telefon, mandag-fredag kl.8-17.

Hvorfor får jeg en fejl når jeg skal logge på E-Skat?

Hvis du benytter en iPhone eller iPad kan du få en fejl ved E-Skat, hvis ikke cookies er slået til og de skal derfor aktiveres for at du kan gennemføre låneansøgningen. 

Gør følgende:

  1. Klik på Indstillinger
  2. Find menupunktet for Safari
  3. Klik på menupunktet Bloker Cookies
  4. Vælg dine cookies indstillinger Tillad altid
Hvornår kan jeg se pengene på min konto?
  • Hvis din ansøgning er blevet godkendt og du har Spar Nord bank, vil du kunne se pengene på din konto indenfor 15 minutter. 
  • Hvis du har en anden bank , vil pengene være på din konto næste hverdag. 

I nogle tilfælde, afhængig af overførselhastigheden, kan en overførsel fra en bank til en anden tage op til 2 bankdage.

Hvornår skal jeg betale min kredit?

Du får en fast betalingsdato hver måned så snart din kredit er optaget. Du vil få en påmindelse fra os på mail og SMS, når betalingsdatoen nærmer sig. Du kan selv vælge, om du ønsker at tilbagebetale din kredit helt eller delvist, eller om du blot ønsker at foretage en rentebetaling.
Du vil til enhver tid kunne se kreditbeløb og betalingsmuligheder på din Wandoo profil.

Hvordan tilbagebetaler jeg?


Kort før forfald, vil du få en påmindelse fra os, hvor du også vil kunne se betalingsinformationen.
Betaling kan foretages via Netbank, hos din lokale bank filial eller på posthuset.

 

Vores bankoplysninger:

Bank: Spar Nord Bank A/S
Konto: 9056-1580035007
Modtager: Wandoo Finance ApS
Reference: dit kreditnummer
 

OBS! Hvis du benytter dig af en anden bank end SPAR NORD BANK , kan der gå op til 2 hverdage før din indbetaling er registreret hos os. Derfor beder vi lave en straksoverførsel ved betaling fra en anden bank. Du vil modtage en e-mail og sms når vi har registreret din indbetaling.

Hvornår modtager I min tilbagebetaling?

Har du betalt fra Spar Nord Bank, vil vi registrere din betaling inden for en time i vores åbningstid:
Hverdage mellem kl. 8:00 og 17:00.

Har du betalt fra anden bank, vil vi registrere din betaling 1-2 hverdage senere.
Derfor bedes du lave en straksoverførsel, så at Wandoo kan registrere din indbetaling samme dag. 


Du vil modtage en bekræftelse via e-mail og SMS, når betalingen er registreret.

Hvad gør jeg, hvis jeg ikke kan betale min månedlige ydelse?

Hvis du ikke kan betale den månedlige ydelse, har du mulighed for at forlænge løbetiden på dit lån.
For at udsætte forfaldsdatoen med 1 kalender måned skal du betale minimumsbetalingen (månedlig rente som er 20% af udestående lån) for den pågældende måned.

 

(!) Vi anbefaler, at man gør dette så snart som muligt og ikke venter på, at der begynder at påløbe morarenter på kreditten, da det blot vil gøre beløbet større.

 

Vores bankoplysninger:

Bank: Spar Nord Bank A/S
Konto: 9056-1580035007
Modtager: Wandoo Finance ApS
Reference: kreditnummer

Hvordan delbetaler jeg min kredit?

Du kan indbetale et beløb der er mindre end det fulde beløb til betaling. Vi vil derefter registrere en del af beløbet som din rentebetaling, og resten vil vi sætte ind på hovedstolen af din kredit. 
Når du delbetaler din kredit, vil din rentebetaling også blive mindre, fordi du kun skal betale rente for udestående hovedstol.

 

Vores bankoplysninger:

Bank: Spar Nord Bank A/S
Konto: 9056-1580035007
Modtager: Wandoo Finance ApS
Husk at notere dit kreditnummer i referencefeltet!

 

Kan jeg forhøje min kredit?

Nej, denne mulighed tilbyder vi desværre ikke for øjeblikket.

Hvor kan jeg se, hvilke oplysninger Wandoo har hentet om mig fra Skatteforvaltningen?

I din skattemappe kan du se, hvilke oplysninger der er givet videre til Wandoo Finance ApS og det kan du i  mindst 5 år.
Du kan også til enhver til kontakte vores support og få det oplyst. Ved enkelte tilfælde der er bestemt ved lov, forbeholder vi os retten til at sige nej.

 

Hvad er Wandoos arbejdstid?

Wandoo arbejder Mandag-Fredag fra kl.8 til kl.17.
Vi holder lukket i weekender og på banklukkedage.

Har du spørgsmål udenfor vores åbningstid, er du altid velkommen til at sende os en mail på info@wandoo.dk. Din forespørgsel vil blive behandlet næste hverdag. 

 

 

Kontakt os
Skriv til os
Chat med os